Skoči na glavno vsebino

Zadnji teden pred poletnimi počitnicami smo izkoristili za krepitev telesa, duha in kompetenc podjetnosti; izpeljali smo Dan za podjetnost. Zjutraj smo obiskali Pipistrel, kjer nam je Taja Boscarol slikovito predstavila uspešno podjetje. Dopoldan smo nadaljevali s predstavitvami dijaških poslovnih modelov na Obrtno-podjetniški zbornici Ajdovščina, ki nam je v ta namen odstopila svoje prostore.

V 3. letniku izobraževalnega programa Predšolska vzgoja nam je pri modulu odprtega kurikula Podjetništvo med mladimi uspelo izdelati predstavitve poslovnih modelov za podjetniške ideje, ki si jih je zamislil posamezni tim, sestavljen iz šestih ali sedmih dijakov. Pri urah podjetništva so izdelali kratke predstavitve po modelu The Pitch Canvas, ki ga je razvil David Beckett. Dijaki so se potrudili in s predstavitvami svojih virtualnih idej navdušili prisotne.

Cilj predstavitev je, da dijaki urijo kakovostno nastopanje, da navdušijo z idejo in da sprejmejo kritično oceno s strani ocenjevalcev, namišljenih poslovnih angelov in investitorjev, bodočih kupcev, odzivov konkurence ipd. Dijaki v šoli o poslovnem modeliranju pridobijo zgolj informativno znanje in se pri tem bolj ali manj igrajo, nastanejo pa tudi zelo zanimive ideje.

V ponedeljek in sredo je poslovne modele predstavilo petnajst dijaških timov. Med njimi so bile Uber čistilke, ki so v petminutnem pitchu ponujale storitve InstaClean – čiščenje prostorov v najkrajšem možnem času. Skupina Povezani v tim je razvijala idejo o ključavnici za kolo, ki deluje na prstni odtis. Komisija je pohvalila tudi predstavitev ideje PRO-fit, ki so jo člani tima predstavili kot inovativni pristop povezave telesne vadbe na fitnes napravah in koriščenje tako akumulirane energije za predelavo odpadkov. Člana tima Glavce sta predstavila idejo za sladoledno embalažo iz razgradljivih in neškodljivih materialov, ki je okolju prijazna in jo lahko ponovno uporabimo. V svoji razvojni viziji podjetja so izpostavili sodelovanje z ajdovskim proizvajalcem sladoleda. Raziskava konkurenčnega trga je navdihnila tudi tim Super najboljše. Dekleta so predstavila idejo dietnega sladoleda. Za večanje prepoznavnosti produkta SlaDiet bodo za zaključek šolskega leta pred šolo postavila stojnico. Dekleta iz navideznega podjetja Digitalko so izrazila potrebo po zagonskih sredstvih za razvoj “pametnega” likalnika v obliki tiskalnika. Pri zamisli so dekleta izhajala iz lastnih izkušenj in navad, pri razvoju tehnologije pa bi k sodelovanju povabila strokovnjake. Čeprav se članice tima trenutno še ne vidijo v podjetniških vodah, so projekt ocenile kot zanimivo in dobrodošlo izkušnjo.

Idej ni zmanjkalo, vsaka je na svoj način reševala vsaj eno izmed vsakdanjih težav, s katerimi se dijaki srečujejo in jih želijo na svojstven način rešiti. Predvsem pa je s predstavitvami dosežen namen, da dijaki prejmejo povratno informacijo strokovnjakov iz lokalnega okolja. Komisija, ki so jo sestavljali predstavniki Razvojne agencije ROD Ajdovščina, Mladinskega centra Hiša mladih, Inštituta za mladinsko politiko Ajdovščina, podjetja INCOM ter Ljudske univerze Ajdovščina, je bila zelo odzivna. Dijaki so dobili napotke za izboljšave predstavljenih poslovnih idej, da bodo te lahko nekoč postale tudi poslovne priložnosti. To cenijo in so strokovnjakom hvaležni za tovrstno izkušnjo.

Karmen Lemut

 

Dostopnost